E-mailing - efektivní marketingový nástroj pro rozesílku nejen prodejních newsletterů
Emailing, tedy cílené rozesílání komerčních, ale také nekomerčních e-mailů obvykle pomocí marketingových systémů, představuje stále efektivní kanál s vysokou návratností investic. Zajišťuje automatizaci a také retenci zákazníků. Navíc je velmi dobře měřitelný a první úspěchy zaznamenáte ihned.
Výhody e-malingu
- Možnost přesné segmentace zákazníků
- Nízké náklady
- Možnost efektivního vyhodnocení
- Budování vztahu se zákazníky
- Automatizace
Nevýhody e-malingu
- Je potřeba určitá technická znalost, aby byl e-mail kvalitní (obstará tým DF)
- Pokud není e-mailing zpracováván profesionálně, mohou zprávy skončit ve spamu (je možné řešit SPF a DKIM záznamy u domény pro důvěryhodnost mailu)
Nejrozšířenější systémy v ČR
V úvodu je nutné promyslet strategii. To, jaký systém vybrat pak záleží na vašich požadavcích, možnostech a také třeba velikosti e-mailové databáze. V ČR patří mezi nejrozšířenější např. MailChimp, SmartEmailing nebo MailerLite atd. S výběrem vám rádi poradíme a následnou implementací za vás vyřešíme.
Co bude potřeba na začátku naší spolupráce
1. Vytvořit účty
Pokud s e-mailingem začínáte, musíme se pustit do úvodního nastavení a účty v systémech založit a nastavit. Pokud již účty u některých nástrojů máte, předáme si přístupy a oprávnění.
2. Získat databázi zákazníků
To je asi základ e-mailingového marketingu - mít databázi kontaktů. Pokud databází disponujete, projdeme možnosti, jak ji nahrát do vytvořených účtů.
3. Segmentace
Celou databázi zákazníků je potřeba rozdělit do vhodných skupin. Díky tomu bude e-mailing výrazně efektivnější.
4. Nastavení samotné šablony newsletteru
Důležitou součástí je samozřejmě sdělení jako takové. Velký úspěch zaručí např. vhodně napsaný a poutavý předmět e-mailu, který je klíčovým efektem pro míru otevření samotné zprávy. O další se pak postará obsah mailu, který musí být čtivý, věcný, zajímavý a doplněný o vhodné odkazy apod.
A jak je na tom vaše webová prezentace?
Správný e-mailing je veden na dobře použitelný web či e-shop. Pokud ten váš nesplňuje znaky moderní webové prezentace, bude dobré zapřemýšlet také nad rekonstrukcí stávajícího webu a nebo můžete oslovit nás pro tvorbu nových webových stránek.