PPC kampaně - platba za kliknutí získejte relevantní návštěvy pro váš web
PPC, tedy zkratka anglického spojení Pay per Click, představuje efektivní způsob marketingu na internetu. Jednoduše řečeno platíte za každého přivedeného uživatele na váš web či e-shop, který klikne na reklamu. Pomůže vám rychle odpromovat aktuální akce a slevy nebo budovat dlouhodobou strategii. Cílem je zvyšování počtu vašich objednávek, nákupů, leadů (získané kontakty), budování brandu.
Výhody PPC reklamy
- Výsledky jsou vidět téměř okamžitě a jsou měřitelné
- PPC poskytují kvalitní cílení na potenciální zákazníky
- Povědomí o vaší značce se zvýší
- Rozpočet na reklamu si zvolíte
Nevýhody PPC reklamy
- Je potřeba často sledovat novinky v prostření reklamních platforem (zajistí tým specialistů DF)
- Musíte mít bohaté zkušenosti a znalost dalších nástrojů (vše vám poskytne náš tým)
- Cílení neumí být tak přesné, jako například na Facebooku (PPC reklama narozdíl od Facebooku nedokáže zjistit, zda se např. uživateli právě narodilo 1. dítě)
Nejrozšířenější reklamní platformy
Sklik
Sklik je český reklamní nástroj od Seznam.cz. Vaše reklamy se budou zobrazovat na všech spolupracujících webech jako je například zboží.cz, firmy.cz, novinky.cz a další.
Google Ads
Google Ads byl dříve známý, a dodnes mu tak většina z nás říká - jako Google Adwords. Jedná se již podle svého názvu o nástroj od Google. Díky němu se vaše reklamy mohou zobrazovat ve vyhledávači Google, na Youtube, Google Maps apod.
Reklamy v obsahové síti jak vypadají inzeráty v obsahové síti?
Reklamy v obsahové síti se zobrazují na webových stránkách po celém internetu. Mohou mít formu textových reklam nebo častěji grafických bannerů.
To, kde se bude vaše reklama zobrazovat je dáno klíčovými slovy, tématem webu a dalšími aspekty.
Reklamy ve vyhledávací síti jak vypadají inzeráty ve vyhledávací síti?
Inzeráty ve vyhledávací síti jsou nejčastější a nemělo by se na ně nikdy zapomínat.
Jedná se o textové reklamy ve vyhledávači, které se zobrazí uživateli při vyhledávání tématu, které souvisí s vaší firmou.
Co bude potřeba na začátku naší spolupráce
1. Vytvořit účty
Pokud ještě nemáte založené PPC reklamní účty, bude potřeba je založit, případně si je předat a nastavit oprávnění.
2. Zhotovit strategii
Pro začátek si společně vytvoříme strategii a provedeme základní analytiku. Nejvhodnější cestu navrhne náš specialista a vy nám zase řeknete vše potřebné, co bychom o vašem businessu měli vědět.
3. Nastavení remarketingových publik a měřících kódů obecně
Abychom mohli reklamy dobře doměřit, je nezbytné nastavit správně měřící kódy na webu či e-shopu. Díky nim budeme sbírat data o uživatelích a bude jim např. v případě nedokončeného nákupu moct servírovat remarketingový obsah. V této fázi je vhodné nasadit také FB pixel.
4. Synergie s Facebookem či dalšími sociálními sítěmi
Facebook je v podstatě také PPC systém, který má však odlišné možnosti cílení i trochu jiné cíle atd. V DF proto na reklamu na sociálních sítích máme samostatný tým.
Při spuštění PPC kampaní je vhodné doplnit je o reklamy právě např. na Facebooku. Jedná se o velice efektivní (re)marketing, budování značky, ale i další zvýšení prodejů a především pak více dat o uživatelích, které nám při tvorbě marketingové strategie pomohou.
Uživatele je potřeba vodit tam, kde se budou cítit dobře
Až spustíme reklamy, přivedeme velké množství nového publika na váš web či e-shop. Ten by měl odpovídat znakům moderní webové prezentace, aby se správně načítal, zobrazoval a bylo možné na něm snadno nakoupit či poptat službu. O tom, jak by měl vypadat, aby obstál v konkurenčním prostředí se můžeme společně pobavit na našem společném jednání nebo se můžete už nyní podívat na to, jak probíhá tvorba webových stránek či e-shopu.