Růst návštěv z vyhledávačů o 667 % Přečtěte si, jak se nám to u Portálu řidiče povedlo
Pro online projekt Portál řidiče, který je součástí vysoce konkurenčního auto-moto oboru, dodáváme komplexní IT a marketingové služby. Od vývoje a rozvoj webu, přes tvorbu obsahu, návrh marketingových strategií a analýz klíčových slov až po optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a podrobné vyhodnocování.
O Portálu řidiče
Portál řidiče je jedinečný online prostor, kde uživatel najde vše, co se týká oboru auto-moto. Získá zde nejen odpovědi na nejčastější otázky spojené s motorismem, ale také si přečte horké novinky z automobilového světa a seznámí se s testy nových i starších vozů. Na Portálu řidiče lze také koupit nebo prodat vůz a stejně tak i autodíly a další auto-moto produkty. Web navíc nabízí jednoduché vyhledání autoservisu, pneuservisu a dalších moto služeb, které se nachází v okolí uživatele.
Firmám nabízí prostor, který propojuje řadu oblastí ze segmentu auto-moto. Díky tomu zde mohou efektivně oslovit potenciální zákazníky zajímající se o tuto sféru. Prostřednictvím cílené inzerce v magazínu zvýší povědomí o své značce mezi specifickou cílovou skupinou. Ještě více se jí přiblíží zařazením své společnosti do seznamu firem, kde budou lehce dohledatelní. E-shop může své zboží zviditelnit zařazením do vyhledávače auto-moto produktů jednoduše pomocí XML feedu. Autobazar nebo prodejce vozidla může na portálu prodávat své vozy.
Portál v číslech aneb Na co jsme náležitě hrdí
10,7 mil.
návštěv na webu za rok 2021
+667%
nárůst organické návštěvnosti (2021 vs. 2020)
2200+
napsaných a publikovaných článků ke konci roku 2021
Průběh spolupráce
Kompletní vývoj a postupný rozvoj projektu zajišťuje tým zkušených developerů. Ti portál navrhli tak, aby splňoval náročné požadavky na bezpečnost, rychlost a byl přívětivý pro uživatele i roboty vyhledávačů. Na tvorbě obsahu spolupracují redaktoři se specialisty na SEO, copywriting i analytiku.
První obsah
První článek si čtenáři mohli na Portálu řidiče přečíst v dubnu roku 2019. Články ovšem redakce publikovala spíše sporadicky. Obsah vznikal bez hlubších analýz a články tak reflektovaly nápady jednotlivých redaktorů. Počet návštěv z vyhledávání se pohyboval kolem 6 tis. návštěv měsíčně.
1) Obsahová strategie (červen 2020)
Obsahovou strategii jsme pro Portál řidiče začali aktivně řešit až v polovině roku 2020. Po stovkách hodin věnovaných analýzám klíčových slov vznikl podrobný publikační plán s cílem začít budovat organickou návštěvnost a povědomí portálu.
2) Publikace stovky článků (září 2020)
Redaktoři se na základě připraveného publikačního plánu pustili do psaní článků, které budou oblíbené u čtenářů a také vysoce hledané. Cílem bylo publikovat 2-4 unikátní články denně. Tento obrovský přísun nového obsahu zajistil do 3 měsíců raketový růst organické návštěvnosti a Portál řidiče začal pravidelně získávat tisíce organických návštěv denně.
3) Spolupráce se zpravodajskými kanály (červen 2020)
Portál řidiče jsme zapojili také do obsahových kanálů vyhledávačů Google a Seznam. To začalo generovat další tisíce relevantních návštěv a čtenářů získaných „zadarmo“.
Výsledky spolupráce
Dlouhodobý růst návštěvnosti
Portál řidiče díky všem těmto aktivitám zaznamenává dlouhodobě růst a návštěvnost jen díky vyhledávačů meziročně vzrostla o těžko představitelných 667 %.
Přední příčky ve výsledcích vyhledávání
Díky podrobným analýzám klíčových slov jsme obsah článků ladili nejen pro čtenáře, ale také pro vyhledávače. Propracované SEO techniky zajistili projektu, že se také umisťuje velmi dobře na tisíce žádoucích klíčových slov a frází. Z 1000 sledovaných frází se u téměř 70 % sledovaných klíčových slov Portál řidiče umisťuje do 10. místa ve vyhledávání Google.
Zajímavé pozice i na vysoce konkurenční fráze
Díky unikátnímu obsahu se Portál řidiče dokáže prosadit v přirozeném výsledku vyhledávání i na vysoce konkurenční klíčová slova. Mezi úspěchy řadíme například:
- 2. místo na frázi „test škoda octavia“ ve vyhledávači Google, kdy v době publikace testu (leden 2020) byla konkurenčnost fráze 10,4 mil. výsledků,
- 1. místo ve vyhledávači Google na frázi „žhavicí svíčky“ z 1,6 mil. výsledků,
- 1. místo ve vyhledávači Seznam na frázi „nejlepší SUV ojetiny“ z 1,5 mil. výsledků.
Články jsou vyhledávané a navštěvované
Pečlivá příprava a detailní analýzy klíčových slov se odrazily také ve skutečnosti, že články jsou často vyhledávané a dosahují tak vysoké dlouhodobé návštěvnosti (tisíce unikátních návštěv).
TOP 5 nejnavštěvovanějších článků roku 2021:
- Co znamená, když na palubce bliká kontrolka žhavení - 45,9 tis. unikátních zobrazení
- Dálniční známka Slovinsko - 33,9 tis. unikátních zobrazení
- Tabulka huštění pneumatik - 32,5 tis. unikátních zobrazení
- Jak dopadl test prémiových paliv 2020 - 32,2 tis. unikátních zobrazení
- Jak správně zapojit nabíječku autobaterií - 31,3 tis. unikátních zobrazení