Facebook Business Manager co to je a jak funguje?
20. 1. 2021
Chystáte se začít propagovat svou firmu na Facebooku? Nebo tak již činíte, ale neznáte nástroj Business manager? To chce změnu. Bude pro vás velkým přínosem, který možná nepoznáte hned, ale na vašich kampaních a práci se to brzy projeví.
Jaké jsou výhody Business manageru?
1. Oddělí váš firemní profil od soukromého
Tuto funkci ocení většinou ti, kteří spravují více firemních stránek. Týká se však i vás, pokud jste majitel jedné firemní stránky, jedné firmy. Při správě pracovních záležitostí vám přestanou chodit soukromé notifikace a naopak. Nebudete si plést zda právě vystupujete za sebe nebo firmu.
2. Vaše reklamy se posunou o několik levelů výš
Pokud jste někdy zkoušeli reklamu na Facebooku a klikli jste na tlačítko “Propagovat příspěvek”, řekli jste ve své podstatě: “Facebooku, tady máš peníze, něco dělej”. Ano, nastavili jste si zde nějaký záměr, nějaké stručné cílení, ale není to málo?
Facebook Business manager nabízí mnohem propracovanější cílení, možnost vyloučit určité publikum, oslovit stávající zákazníky, dokonce podle hodnoty objednávky, kterou provedli. Můžete cílit na podobné publikum tomu současnému. Možností je zde nepřeberné množství. A vůbec… Porovnávat tlačítko “Propagovat příspěvek” s Business managerem je škoda slov.
3. Vyhodnocení a testování kampaní
Business manager vám pomáhá budovat určitou strategii aniž byste se o to usilovně snažili. Vidíte vývoj svých kampaní na jednom místě, porovnáváte inzeráty, které fungují s těmi co ne. Můžete si otestovat, jestli je lepší kreativa s výzvou v grafice nebo ne a mnoho dalšího.
4. Remarketing, dynamický remarketing
Pokud již máte nějakou návštěvnost webu je remarketing tou nejlepší cestou, jak nenechat zákazníka odejít bez poptávky. Pokud máte e-shop, můžete uživateli nabídnout pomocí dynamického remarketingu třeba konkrétní produkt, který nechal v košíku a odešel bez nákupu nebo mu např. můžete nabídnout další vhodné produkty, které se mu nejspíš budou líbit.
5. Facebook pixel
Aby remarketing a reportování fungovalo jak má, je potřeba si nasadit měřící kód do webu či e-shopu. Facebook pixel vygenerujete právě v nástroji Business Manager a zajistí vám zajímavý vhled do toho, co uživatelé dělají po tom, co kliknou na vaši reklamu. Zároveň díky němu budete moci oslovit zpětně své návštěvníky a dokonce vám na základě jejich chování Facebook nabídne třeba podobné publikum. Bez pixelu nebude optimalizace kampaní nikdy úplná.
6. Reklamy na Instagramu
Business Manager vám otevírá dveře k využití všech výše zmiňovaných výhod také při propagaci na Instagramu. Inzeráty navíc spravujete z jednoho místa, což vám usnadní čas i nervy.
7. Automatizovaná pravidla
V optimalizaci kampaní vám pomůže funkce v Business Manageru, která se nazývá Automatizovaná pravidla. Zde si nastavíte v jakých případech si přejete dostávat upozornění, kdy se má reklamní kampaň vypnout apod.
8. Oprávnění pro spolupracovníky
Rádi byste, aby vaše sekretářka přidávala klasické příspěvky, ale reklamy bude mít na starost někdo jiný? V Business Manageru máte dokonalý přehled o přidělených rolích ve firmě.
9. Fakturace
Po nějaké době si vyúčtování na Facebooku nastavíte podle sebe - např. v jaké výši se vám má odečítat částka za utracený kredit z vaší platební karty. Doplníte si sem své fakturační údaje a dostanete na konci propagace klasický daňový doklad.
Chcete založit Facebook Business Manager pro svou firmu, ale nemáte dostatek zkušeností a znalostí? Nechte to na nás. Pomůžeme vám také se správou reklamních kampaní. Máme bohaté zkušenosti a využíváme i mnoho dalších nástrojů, které posunou reklamy z Business Manageru ještě výš. Neváhejte se na nás obrátit.